خبرهای داغ:

پزشکی قانونی نسبت به مرگ با co هشدار داد

همدان-سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان نسبت به مرگ با co هشدار داد و گفت: مردم هنگام راه اندازی بخاری از افراد كارشناس كمك بگیرند.
کد خبر: ۹۵۴۸۶۱۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

دکتر محمد مالمیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری، پزشکی مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی با گاز CO افزایش می‌یابد؛ مردم هنگام راه اندازی بخاری از افراد کارشناس کمک بگیرند.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۱۴ نفر به علت مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان باخته‌اند و این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۹ نفر بوده که ۵۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: این اداره کل به استناد داده‌های آماری موجود با هشدار نسبت به افزایش مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن بر رعایت نکات ایمنی در نصب و بکارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تاکید و به همشهریان توصیه می‌کند در فصل پاییز و زمستان در استفاده از وسایل گرمازا که بیشتر به سیستم گاز شهری متصل است، نهایت دقت را داشته باشند.

وی افزود: شهروندان با استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

مالمیر اضافه کرد: علایم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است و در بیماران مبتلا به ناراحتی‌ای قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشدار دهنده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار